دکوراسیون در قم

دکوراسیون در قم

دکوراسیون در قم

دکوراسیون در قم

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از مشکلاتی که در کولرگازی مشاهده می شود اتومات نکردن کولر گازی است که هم به دستگاه آسیب می رساند. ولی دیلیل اینکه کولر گازی یکسره کار میکند، و اتومات نمیکند چیست؟ در این مقاله به علت اتومات نکردن کولر گازی میپردازیم. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر لوازم خانگی هوم خانه همراه ما باشید.

Top_636830726735977266.jpg

 

کثیف شدن و غبار گرفتن کویل های کوندانسور

در کولرگازی کویل های کوندانسور گرفتن گرما ازگاز مبرد را انجام می دهند. وقتی که این کوبل ها کثیف شوند و زباله هایی بر روی آنها می شیند، عملکرد و هوای خنک کولر گازی را پایین میاورد و به همین دلیل هم کمپرسور به درستی کار نمی کند. در این شرایط کمپرسور به طور دائم کار میکند تا دمای اتاق را مطلوب و خنک کند.

پس نتیجه میگیریم که با بررسی کردن کویل های کولر گازی و تمیز کردن آنها میتوان مشکل اتومات نکردن کولر گازی را برطرف کرد.

خراب شدن ترموستات

ترموستات در کولر گازی وظیفه تنظیم دماهی هوا را دارد، تامین برق کمپرسور و فن میکند، در صورتی که ترموستات خراب باشد فعال نمی‌شود. و در این صورت کمپرسور به طور یکسره کار میکند برای تست سالم ویا خراب بودن ترموستات میتوانید از مولتی متر استفاده کنید، برای این کار نیز باید کولر گازی را روشن کنید تا هوا را خنک کند اگردر این شرایط طبق تست ترموستات رسانندگی خوبی نداشت ترموستات خراب و معیوب است و باید تعویض شود.

خرابی ترمیستور

وظیفه ترمیستور براورد کردن دمای اتاق است که، از طریق کنترل بر عملکرد کمپرسور نظارت داشته باشد و در مواقعی که ترمیستور معیوب میشود کمپرسور به صورت یکسره کار میکند.

اشتباه نصب کردن کولر گازی

این اشتباه معمولا از سوی نصاب های تازه کار و بی تجربه صورت می‌گیرد. وصل کردن برق اصلی مستقیم به کمپرسور باعث کار کردن یکسره کمپرسور میشود که با نصب کردن درست و اصولی کولرگازی میتوان این مشکل را حل کرد.

تست ترموستات کولرگازی

همانطور که دربالا گفتیم یکی از عوامل مهم و رایج یکسره کار کردن کولر گازی خراب و معیوب بودن ترموستات کولر گازی است.

برد رله کولرگازی

وظیفه برد رله تامین ولتاژ اکثر بخش های کولر گازی است که شامل کمپرسور و فن میباشد اگر اشکالی در برد رله وجود داششته باشد ممکن است که ولتاژ دائما به کمپرسور انتقال داده شود ولی همیشه اینطور نیست قبل از این که بخواهید رله را تعویض کنید از این که قطعات دیگر را امتحان کرده اید مطمئا شوید.

چند نمونه دیگر از علت هایی که کولر گازی اتومات نمیکند:

  • معیوب بودن برد کنترل اصلی
  • اتصال کوتاه ترموستات کنترل دما
  • خرابی برد کنترل دما
  • معیوب بودن ترموستات

برای تست کردن ترمستات کولر گازی اول لوله مویی ترموستات را تست کنید این لوله هرگز نباید: شکستگی،بریدگی،سوراخ،داشته باشد چراکه اگر حتی یکی از این موارد را هم ،دارا باشد گاز از آن خارج می شود.

بیشتر بخوانید: علت نشت آب از کولر گازی هایسنس

درگام بعدی ترموستات را بر خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید سیم رابط سلکتور مولتی متر که بر روی اهم قرار دارد را به فیش اتصال ترموستات وصل کنید، در صورتی که ترموستات سالم باشد باید عقربه های اهم متر منحرف شوند.

بعد از اینک بالب ترموستات در ظرف یخ قرار گیرد انحراف عقربه های اهم متر قطع میشوند ترموستات را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید درصورتی که ترموستات سالم باشد دوباره متصل میشود و عقربه های اهم متر نیز برای بار دیگر منحرف میشوند.

نتیجه گیری

قطعاتی که در کولر گازی وجود دارد بسیار پیشرفته و پیچیده است که ما به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنیم که به هیچ عموتن خود شما شخصا آن را باز نکنید و به دست تعمیر کار باتجربه بدهید زیرا ممکن است شما برای درست کردن قطعه ای قظعات دیگر را معیوب و خراب کنید که امکان دارد خرج شمارا چندین برابر کند.

 

  • حسن قواصی
  • ۰
  • ۰

ماشین لباسشویی که امروزه یکی از لوازم خانگی ضروری محسوب می شود دارای قابلیت های بسیاری است. یکی از این قابلیت ها قفل کودک می باشد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که فرزند کوچک شما به آشپزخانه برود و تمام دکمه های لباسشویی را بزند. در این موارد برای رفع مشکل شما باید از متخصصین کمک بگیرید. قفل کودک لباسشویی برای حل این مشکل تعبیه شده است. قفل کودک ماشین لباسشویی را در برابر فشردن دکمه ها توسط کودک محافظت می کند. ما در این مقاله قصد داریم درباره­ نحوه استفاده از قفل کودک ماشین لباسشویی های مختلف توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

 

  1. فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ
  2. نحوه استفاده از قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی
  3. فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی دوو

 

 

فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ

نحوه استفاده از قفل کودک ماشین لباسشویی در برندهای مختلف متفاوت می باشد. یکی از برندهای پرطرفدار ماشین لباسشویی برند سامسونگ می باشد.  نحوه استفاده از قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ به صورت زیر می باشد:

  • به مدت سه ثانیه دکمه های temp و rinse/spin فشار دهید.
  • سپس برای 3 ثانیه دکمه های + و -  را نیز نگه دارید.
  •  پس از آن دوباره دکمه های temp و rinse/spin را فشار دهید و برای مدت 3 ثانیه نگه دارید.
  • پس از انجام این مراحل قفل کودک لباسشویی سامسونگ فعال می شود و برای غیر فعال کردن مجددا باید این فرآیند را انجام دهید.

 

نحوه استفاده از قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی

همانطور که می دانید ال جی نیز از برندهای محبوب ماشین لباسشویی می باشد. نحوه استفاده از قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی به صورت زیر می باشد:

  • در ماشین لباسشویی هایی که در آن ها در جلو است قفل کودک با فشار دادن دکمه child lock به مدت 3 تا 5 ثانیه فعال می شود.
  •  مدل های دیگر ماشین لباسشویی که دارای دیگ هوشمند هستند با فشار دادن دکمه های Prewash  / child lock می توانید از قفل کودک ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  •  اگر ماشین لباسشویی شما قدیمی باشد و دکمه child lock روی آن تعبیه نشده است، شما می توانید با فشار دادن و نگه داشتن دکمه های temp و option به صورت همزمان قفل کودک لباسشویی خود را فعال کنید.

حتما بخوانید: نمایندگی تعمیرات بوش ، دوو و جنرال الکتریک

فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی دوو

یکی دیگر از برندهای ماشین لباسشویی که از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار است برند دوو می باشد. برای استفاده از قفل کودک ماشین لباسشویی برند دوو باید به صورت زیر عمل کنید:

  • برای این کار ابتدا دکمه های temp و option برای مدت زمان 3 تا 5 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. دقت داشته باشید که دکمه ها را به صورت همزمان فشار دهید.
  • سپس دکمه های dry و delay timer را نیز برای مدت زمان 3 تا 5 ثانیه فشار دهید و نگه دارید.
  •  سپس مجددا باید دکمه هایtemp  و option را به صورت همزمان برای مدت زمان 3 تا 5 ثانیه فشار دهید.
  •  به همین سادگی قفل کودک لباسشویی دوو را فعال می شود. برای غیر فعال کردن آن نیز باید مجددا مراحل بالا را انجام دهید.

در صورتی که تمایل به دیدن آموزش های بیشتر در این زمینه دارید می توانید به سایت امداد آی پی مراجعه فرمایید.

  • حسن قواصی